Annons

Bläddra i nya numret

En WordPressblogg till

Hur ledsen är prinsessan Madeleine – egentligen?

madeleinesofifahrman

Prinsessan Madeleine uppges vara förkrossad. Så ledsen att hovet meddelar att alla (läs: den här veckan ett) officiella uppdrag skjuts på framtiden. Detta är dock en aning märkligt om man tar sig en närmare titt på det liv som Madeleine just nu lever i New York.

Enligt ögonvittnen så verkar sessan nämligen inte alls vara så knäckt som det påstås i dagens tidningar. Hon syns frekvent ute i stadslivet där shopping och besök på stans bästa restauranger står på schemat.

I tisdags var hon exempelvis på trendkrogen Balthazar tillsammans med väninnorna Lovisa De Geer och Sofi Fahrman. Fröken Fahrman, annars bekant modeskribent på Aftonbladet, dokumenterade det festliga besöket i sin blogg.

Men. I bilden där Madeleine syns har Sofi medvetet sänkt kameran och kapat huvudet på prinsessan. Istället får Aftonbladets läsare se Sofis lunch, dagen till ära pommes frites och bearnaisesås. Hurra för denna smarta rapportering! Eller?

Och det är inte det enda restaurangbesöket som Madeleine har synts på den senaste tiden. I nästa veckas Svensk Damtidning kommer ni att få läsa ännu mer om prinsessans liv i USA just nu.

Det förefaller högst egendomligt att prinsessan ställer in sina officiella uppdrag, dit Victoria nu tvingas åka, när hon samtidigt sitter och roar sig med sina väninnor på New Yorks lyxkrogar.

tipsruta

Kommentarer

64 kommentarer till "Hur ledsen är prinsessan Madeleine – egentligen?"

  1. 1.      Amanda,  07 Maj 2010 14:34

    Det är kanske just därför Daniel?
    Hon mår dåligt och roar sig med sina vänner för att glömma det för en stund. Shopping, resturanger och klubbar kan faktiskt få en att må bättre för en stund.

  2. 2.      Bo Grahn,  07 Maj 2010 14:51

    Jag hoppas på ett lagförslag som föfbjuder media att publicera text eller foton på kungafamiljen annat än i officiella sammanhang.

    Media är medsskyldig till att Madeleine mår dåligt.

    Jag ser din egen journalistik som etiskt och moraliskt förkastlig.

  3. 3.      Anna-Karin,  07 Maj 2010 14:51

    Man måste faktiskt käka hur dåligt man än mår. Bara för man är kunglig så betyder det inte att känslorna efter alla åren med sin sambo bara försvinner. Lite shopping och restaurang besök är faktiskt något som kan få en att tänka på annat.
    Men jag kan förstå att det sticker lite i ögonen.

  4. 4.      Sophia,  07 Maj 2010 15:03

    Tjejen på bilden har en ring på vänstra fingret. Såvitt jag förstod det så var det just den Madeleine hade tagit av sig. Det är inte speciellt troligt att hon satt på sig en ny ring på just det fingret eller. Hur kan du veta att det är Madeleine?

  5. 5.      ina,  07 Maj 2010 15:27

    De enda som skulle vinna på hr Grahns förslag dag skulle vara Republikanska föreningen;) Utan pressens uppmärksamhet så skulle hovet snabbt marginaliseras fullständigt, vilket de säkerligen är sorgligt medvetna om idag!

  6. 6.      Helena,  07 Maj 2010 15:54

    Tycker mer synd om Viktoria som måste hoppa in i stället för sin syster. Viktoria har ju redan ett fullt arbetsprogram och skall desstutom gifta sig om en dryg månad med allt vad det innebär i förberedelser. Dåligt av Madeleine som redan befinner sig i Usa att lägga ännu mer på sin syster som brådstörtat fick åka dit.

  7. 7.      Demba,  07 Maj 2010 16:44

    Jag fattar inte Daniel att du tar nyheter från Aftonbladet. Du tycker ju det är en skräptidning. Händer ofta att du siterar AB och samtidigt gör ett sitattecken med fingrarna. Plus kryddar det hela med en nedlåtande grimas.

  8. 8.      Anna,  07 Maj 2010 16:53

    Bo Grahn, vi lever är 2010 o inte 1970 i rysland.

  9. 9.      Sickan,  07 Maj 2010 17:03

    Sophia…jag ser då ingen ring!!!

  10. 10.      allegra,  07 Maj 2010 18:28

    det finns inget i bilderna som visar att Madeleine är med alls och för övrigt är väl själva krogen inte så märkvärdig om man klickar upp sig på den. Är det tänkt att hon inte ska visa sig ute alls`?
    Nu får du väl ge dig Daniel.

  11. 11.      Tv-tittare,  07 Maj 2010 18:44

    Håller helt med dig Helena. Alla vet ju att hon är NY för att KP var där och blev väldigt respekterad. Dags för Madeleine att skärpa sig nu om hon ska vara en del av kungligheterna i framtiden.

  12. 12.      Demba,  07 Maj 2010 18:59

    #8. Anna eller Pix eller vad du nu vill kalla dig.
    Det fanns inget Ryssland 1970. Det hette Sovjetunionen då. Borde väl du veta som bor granne med dom.

  13. 13.      I.Martinsson,  07 Maj 2010 19:43

    Hur ledsen är Prinsessan Madeleine egentligen?
    Men snälla nån! Låt Madeleine vara ifred nu.
    Dag ut o dag in detta evinnerliga tjatande
    Innerst inne är det bara hon som vet.

  14. 14.      Anna-Karin,  07 Maj 2010 19:43

    Hej Daniel, du som har sån koll. Har möhippan respektive svensexan varit? Du som har koll har kanske svar på det.
    Funderade på det eftersom Victoria nu sticker till USA en sväng. Hoppas att hon inte blir fast i USA, askmolnet härjar ju igen.
    Undrar Anna-Karin

  15. 15.      Jessica,  07 Maj 2010 19:51

    Daniel ,korrekt analys. Du vågar skriva det som ingen annan gör, trots att alla vet att det DU skriver stämer!!!! ELOGE för detta. Låt ingen tysta dig och fortsätt med dina skarpa iakttagelser. Det är inte ett dugg synd om Madeleine.

  16. 16.      Camilla,  07 Maj 2010 21:24

    Ja, hon har ju onekligen jobbar hårt i NY. Först behövde hon vila upp sig i 3(!) dagar efter den långa 6-timmars flygresan i business class. Sen har hon haft 3 representationer och 1 möte på de efterföljande 7 dagarna (enligt artikel i Svensk Damtidning). Jag förstår att hon har det jobbigt och måste ta det lite lugnt. Att kräva att hon skall ställa upp på ytterligare ett representationsuppdrag denna vecka är verkligen att kräva för mycket.
    Stackars lilla flicka!
    Självklart får man skolka från jobbet när man har gjort slut med sin fästman för en 1 år gammal händelse. Det är ju fullkomligt normalt att ta en månads ledigt när man är lite ledsen; det skulle ju alla arbetsgivare förstå…

    Bra, Daniel, att du ifrågasätter och ställer krav på kungahuset istället för att bara fjäska och mjäka. Jag gillar vårt kungahus, men tycker att vi, som betalar deras löner, har rätt att ställa krav på dem och deras prestationer.

    Min arbetsgivare skulle då inte acceptera att jag på 10 dagar genomförde endast 3 inspektionsbesök och ett planeringsmöte. Och personligen skulle jag skämmas…

  17. 17.      Lina gbg,  07 Maj 2010 23:05

    Stackars Viktoria som får flänga över till usa fast Madeleine redan är där, Madeleine verkar väldigt bortskämd och krävande. Viktoria gifter sig om en månad och har väl hur mycket som helst på agendan utan att behöva ta över systerns uppdrag.

  18. 18.      Anna,  07 Maj 2010 23:08

    #12. vi är flera en bara pix som använder denna dator!!!! så nu kan du sluta tänka på den saken Demba.

  19. 19.      Lena Nilsson,  08 Maj 2010 0:05

    När det pratas om tronföljarparen,jag bara undrar var har Philippe och Mathilde av Belgien tagit vägen i dennagrupp????????

  20. 20.      Lina,  08 Maj 2010 1:00

    Jag håller med Demba. Daniel du verkar ju helt besatt av Aftonbladet och pratar väldigt ofta om deras nyheter.

  21. 21.      Michael,  08 Maj 2010 5:14

    Aftonbladet kender vi også mest for deres ikke særligt gennem research’ede historier – blot en masse gossip.
    Du har vel bedre kilder end Aftonbladet, DN ?

    # 16 Bra skrevet, Camilla!

  22. 22.      Camilla,  08 Maj 2010 8:55

    Aftonbladets chefredaktör har precis bekräftat att det är Madeleine som lunchar med Sofi.
    I sin blogg berättar han om Aftonbladets ‘ädla’ beslut att inte publicera bilder på hennes lunch med Sofi, men lyckas samtidigt bekräfta att Sofis lunchbilder i hennes blogg alltså är från en lunch med Madeleine.
    Skenheligt hyckleri. Bättre då att, som Daniel, gå ut med hela storyn.

  23. 23.      Inger K,  08 Maj 2010 11:20

    Det är väl inte konstigt att Madde inte vill uppträda offentligt. Det enda pressen skulle fråga om är ju hennes brutna förlovning, och inte några frågor om uppdraget hon är där för. Jag tycker det är klokt av henne, att avstå.

  24. 24.      signe,  08 Maj 2010 13:48

    Om inte Len ska representera borde hon väl åkt hem istället och tatt itu med sina problem. Att skicka Viktoria är väl inte bra för hon har ju mycket att stå i inför bröllopet. C-P kunde väl åkt över för den grabben gör inte för mycket för Sverige men risken är väl för stor att han drar utviket med sig och skämmer ut hela kungafamiljen………..

  25. 25.      pix,  08 Maj 2010 14:24

    signe, Den var bra;)

  26. 26.      Demba,  08 Maj 2010 14:31

    Ha ha ha Signe. Ja den var bra.

  27. 27.      Gunnel Fridh,  08 Maj 2010 14:38

    Aftonbladet = hycklande tidning och jag köper aldrig detta kattpapper!

  28. 28.      Håkan Almgren,  08 Maj 2010 14:39

    #24 Håller med om att C P kunde göra något och låta tronarvingen förbereda sig för bröllopet. Men inte viker han ut sig, det är onödigt sagt. C P är mest i skymundan och han är ändå en officer, den enda av syskonen som har en stram utbildning.

  29. 29.      Sickan,  08 Maj 2010 14:45

    Kanske är bra att Kungahuset privateseras så slipper ni gnälla om skattemedel.

  30. 30.      Estelle,  08 Maj 2010 15:04

    VARFOR SKA MAN LATA MADELEINE IFRED??
    FOR GUDS SKULL TJEJEN AR BORTSKAMD PRINSESSA.
    Som inte gor mkt nytta i NY for kungariket. Ja hon ater men med VEM partyprinsessa nr 1 som s k modebloggerska. Knappsat att hon lider av att vara singel..eller av otrohet som hon kande langt innan till.

  31. 31.      Anna,  08 Maj 2010 15:51

    Det här känns som att du bara vill få in billiga poänger Daniel. Bättre kan du! Om din relation sedan 8 år tog slut skulle du inte må dåligt då? Att ägna sig åt shopping, festande och sina väninnor känns i mina ögon som en vanlig medicin mot heart break =)

  32. 32.      Åse,  08 Maj 2010 16:19

    #24 signe det vore betydligt vuxnare av Madeleine om hon genomfört sitt uppdrag och besvarat den sortens frågor som du (där har du säkert rätt) tror att hon skulle få med att vänligt men bestämt svara ”mitt privatliv vill jag inte kommentera men jag berättar gärna om mitt uppdrag här”. Nu beter hon sig som en bortskämd barnunge.

  33. 33.      Åse,  08 Maj 2010 16:22

    Förlåt, förlåt signe. Min kommentar gällde #Inger K.

  34. 34.      Åse,  08 Maj 2010 16:23

    Nu blev jag stressad #23 Inger K, skall det vara.

  35. 35.      Demba,  08 Maj 2010 16:26
  36. 36.      Lina gbg,  08 Maj 2010 17:03

    Madeleine är mycket egoistisk som inte genomför det uppdrag hon skulle utan låter storasyster göra detta trots att hon har fullt upp reda. Hon är vuxen och då förväntas man uppträda vuxet och inte låta andra göra ens jobb för att man har privata problem.

  37. 37.      Gunnel Fridh,  08 Maj 2010 17:25

    Bortskämd och lat är hon. När Victoria representarar sitt land dricker Madeleine champagne med modellen Sofie Farman. Säger väl allt.

  38. 38.      Sickan,  08 Maj 2010 18:49

    Madde är INTE alls lat..hon gör i.a.f mera än vad ni alla gör som bara ser en massa fel hos folk,och hon har gått i högre skolor också..

  39. 39.      signe,  08 Maj 2010 19:02

    Åse det är lugnt………jag håller med dig ……….Len fegar

  40. 40.      signe,  08 Maj 2010 19:05

    Håkan Almgren ”28″
    du måste ha missfårstått mig…………Utviket är inte C-P utan Sofia som han deitar……..hon är nakenmodell och har dessutom medverkat i paradise hotel

  41. 41.      Demba,  08 Maj 2010 19:07

    Nejdå Sickan.
    Madde är inte lat. Under hela förra året hade hon 19 dagar uppbokade på arbete. Det är ju nästan en hel arbetsmånad.

  42. 42.      signe,  08 Maj 2010 22:59

    Oj då jobbade Len hela 19 dagar !!?? Då måste hon vara utarbetad och behöver vila och överlämna allt till Viktoria.
    Om det stämmer Demba så är det inte klokt .Det är ett hån mot alla som jobbar och gör rätt för sig.

    OBS Att Len mår dåligt just nu är förståligt för hon är ju precis som alla andra när det krisar.Visst behöver hon stöd men det är konstigt att hon inte stannade hemma hos familjen….

  43. 43.      Jessica,  09 Maj 2010 0:05

    Precis, mår en flicka dåligt stannar hon hos familjen och får stöd. Madeleine åker till New York och lyxar sig med väninnorna. Hon är en bluff!

  44. 44.      Camilla,  09 Maj 2010 8:32

    Undrar lite varför just Victoria var tvungen att åka, när det från början var Kungen som skulle vara i Seattle.

    I all hast överfördes ju uppdraget till Madeleine, som för att ge legitimitet åt hennes USA-resa. Men nu, när hon inte ”orkar” eftersom hon haft en så ”hektisk vecka” så får Kronprinsessan åka istället. För hon har ju inte det hektiskt nu, med förberedelser för Kungahusets största arrangemang på flera flera år.

    Kungen gick tydligen på privat fest i går, med Manuel Noriegas vän, och den festen kunde han ju inte ställa in för att stödja sin dotter och ta hennes plats i Seattle.

    Och så säger Hovets Pressansvarige att det är en familj som ”ställer upp för varandra”…

    Konstiga prioriteringar, tycker jag. Madeleine prioriterar shopping med vänner i NY framför Sweden Week i Seattle, och Kungen prioriterar en privat fest.

  45. 45.      Gealach,  09 Maj 2010 9:11

    Det är väl ändå skillnad på att umgås med sina vänner och shoppa och äta gott, och att tvingas stå i rampljuset och vara officiell med tusentals fotografer och påträngande journalister som ska fråga hur hon mår? Det är kanske just umgänge med tjejkompisarna hon behöver?

    Varför ska man envisas med att dra slutsatser om andra människor när man inte har en aning om hur det egentligen är?

  46. 46.      Gittan,  09 Maj 2010 9:45

    Gealach #45… Problemet är väl bara det att det BLIR mediafokus på Madeleine hur hon än väljer.. Tar hon time-out i ett antal veckor finns ju intresset kvar den dag hon till sist tar sig ur sin skyddande puppa..
    Man ska ta ”tjuren vid hornen”….Jag kommenterade det här på frontsidan häromdagen och ville egentligen inte upprepa mig..Läs gärna # 5 och #10 där..
    Jag tror nämligen att hon skulle må bättre av att följa sitt schema och fullfölja sina plikter. RUTINER och gensvaret från de besökta gör henne lika gott som att sitta och dricka godsaker på en krog…
    Människan ska väl i allsin dar vara STOLT över sin förmåga att fatta ett beslut som berör hennes framtid… Nu har hon ju möjligheter att vis av erfarenheten hamna rätt nästa gång…

  47. 47.      Sickan,  09 Maj 2010 11:56

    Tror jag ska skriva till hovet så de får granska era kommentarer här :) )

    Ni maler ju på om samma saker hela tiden..

  48. 48.      Demba,  09 Maj 2010 12:19

    #47
    Vad ska hovet göra åt våra kommentarer Sickan?
    Vi har åsiktsfrihet i Sverige.

  49. 49.      Cecilie,  09 Maj 2010 12:40

    #47 Sickan
    Husk lige at få denne sendt med. :-)

    Prinsesse Madeleine er åbenbart ikke alene Kongens yndlingsbarn, men de fleste svenskerer ?

    Det er så urimeligt og helt uforståeligt, at en far – konge eller ikke konge – vil forlange at en datter, der står overfor sit bryllup, som desuden er dette årtusindes hidtil største kongelige begivenhed i Sverige, og som kræver enorm planlægning af de implicerede, skal begive sig til USA for at vikariere for en søster, der kun orker at shoppe og gå ud med sine veninder!

    Hvorfor tog han ikke selv af sted, han deltager sikkert IKKE meget i bryllupsforberedelserne, det er jo ikke prinsesse Madeleines og Jonas Bergströms bryllup!

    Ens beundring for Kronprinsesse Victoria bare stiger og stiger!

  50. 50.      Sickan,  09 Maj 2010 14:35

    #48 Demba

    Visst har vi åsiktsfrihet. Kungen skulle väl bara säga så här åt det hela.

    Det är väl deras hobby,men det vore bra om de skaffade en riktig hobby.

  51. 51.      Demba,  09 Maj 2010 14:58

    Jag tror nog att de flesta av oss har någon riktig hobby också.

  52. 52.      Demba,  09 Maj 2010 18:05

    Nu Sickan har jag ägnat ett par timmar åt min riktiga hobby. Har varit ute och ridit i bokskogen. Och tagit hand om fem fina Islandshästar, vilket jag gör varje dag.

    Vad har du för riktig hobby?

  53. 53.      Sickan,  09 Maj 2010 18:38

    #52

    Härligt med hästar..men det ger väl bara utgifter??

    Jodu Demba..här är en som har en hel bondgård att ta hand om.
    Kor, grisar,höns, får och några andra djur :)

  54. 54.      Demba,  09 Maj 2010 18:52

    Nja Sickan. Inte bara utgifter. Jag har inhysta hästar, och ca 20-30 kor och kvigor här på bete på somrarna. Så det går ihop sig.

  55. 55.      Marguerithe,  09 Maj 2010 18:54

    Hej Demba!

    Jag tycker att det verkar som om Daniel Nyhlén får sitt stoff från oss. Vi började ju kommentera ganska tidigt Madeleines ev dåliga mående.
    Det dröjde någon timme, och därefter kom bloggen ”Hur dåligt mår Madeleine egentligen?”. Det är lätt att läsa andras åsikter och sedan göra dem till sin egen sanning.

  56. 56.      Demba,  09 Maj 2010 18:57

    Hej Marguerithe.
    Jag har upptäckt samma sak. Och tydligen fler, för det var någon som skrev det till honom för ett tag sedan.

    Det du skriver om nu minns jag jätteväl. Då skrev jag att: Nu säger jag som Daniel brukar säga. Kom ihåg var ni hörde det först.

  57. 57.      Jill Ahlbom,  09 Maj 2010 19:14

    Jag såg dig i Förkväll och du var otroligt insuinant,Du kanske inte vet hur det att få,eller göra slut, det är jättejobbigt speciellt som man får veta att pojkvännen har varit otrogen.Har du själv någon relation?Hon kanske behöver koppla av själv är jag skild och det var ingen rolig historia,men du klankar ner på” lillsessan” hela tiden vid alla tillfällen.Har du något emot henne.Det passar sig inte för en hovreporter att inte försöka vara objektiv.
    Det hät känns lite som ner med monarkin.Var står du egentligen Daniel?

    69 årig tant

  58. 58.      Marguerithe,  09 Maj 2010 19:14

    Hej Demba igen!
    Vi får fortsätta ligga steget före. Tycker aldrig att Daniel N kommer med några nyheter i t ex Förkväll. Det inslaget är ganska pinsamt, programledarna är okunniga och gapar förvånat över allt ”som många redan vet/förstår”
    Vi borde kanske jobba på Svensk Dam och hjälpa dem med en vettig information. Men det är väl inte det som är meningen vad jag förstår, att ge en vettig information.

    Man ska aldrig underskatta läsare/tittare.

  59. 59.      Demba,  09 Maj 2010 19:18

    Sant. Kolla på tv 4 nu. Kommer att handla om skvallerjournalistiken. Det börjar om ett par minuter.

  60. 60.      Håkan Almgren,  09 Maj 2010 23:51

    Hur orkar vi? Lever vi vårt liv via kungligheterna, är vi peronslighetsklyvna? Eller är det vår plikt mot kronan att försvara den till sista man eller kvinna. Kanske vi får en EU kung och då är den enda tänkbara William av England, han skulle styra hela Eu. Det tål att tänkas på. Ha, politikerna försökte lura oss till euron, nu fick dom långnäsa:).

  61. 61.      Demba,  10 Maj 2010 2:41

    Håkan Almgren.
    Jag vet inte om du orkar. Men jag lever i den alldeles vanliga verkligheten, så jag kommer att orka.
    Jag lever inte mitt liv varken via kungligheterna eller är personlighetskluven.

    Om du stupar i din strid för att försvara kronan så lägger jag en krans då och då på hjältegraven. Jag lovar.

    Och Wills hade varit ett bra val till EU-kung. Absolut.

  62. 62.      Håkan Almgren,  10 Maj 2010 9:51

    Tack Demba för kransen. Leve William kungen av EU.

  63. 63.      Neta,  10 Maj 2010 10:15

    Håkan Almgren,
    Du är fyndig med Dina olika namn Flodäng … Men tydligen är Du mycket trött ? Du behöver inte skriva mer här i så fall bara för att behaga oss. Bäst vore nog med en redig semester… det funkar inte med terapi här C ?

  64. 64.      Marguerithe,  10 Maj 2010 10:54

    Håkan Almgren,
    Att inte vara intresserad av vårt statsskick är väl verkligen världsfrånvänt i högsta grad. Bor i en del av vårt land där man inte låtsas veta att vi har något som heter monarki. Då känner man sig verkligen långt från huvudstaden.
    Detta är en sida för oss som är genuint intresserade av kungafamiljen, även om vi kan ta upp vissa pikanta detaljer också. Tycker att det i sig är empatiskt, som om vi vore en del i familjen. Så fungerar det i andra europeiska monarkier. Man lever med sitt kungahus.

Kommentera?

Mer om krogliv

20
Aug
2010 -
16
Aug
2010 -
19
Jul
2010 -
16
Apr
2010 -
30
Mar
2010 -
23
Mar
2010 -
10
Feb
2010 -
29
Jan
2010 -
18
Dec
2009 -
05
Dec
2009 -
01
Dec
2009 -
14
Nov
2009 -
04
Nov
2009 -

Mer om kungliga resor

26
Aug
2010 -
25
Aug
2010 -
09
Aug
2010 -
02
Aug
2010 -
01
Aug
2010 -
10
Jul
2010 -
05
Jul
2010 -
01
Jul
2010 -
24
Jun
2010 -
22
Jun
2010 -
12
Jun
2010 -
10
Jun
2010 -
09
Jun
2010 -
30
Maj
2010 -
27
Maj
2010 -

Mer om prinsessan madeleine

30
Aug
2010 -
30
Aug
2010 -
26
Aug
2010 -
25
Aug
2010 -
24
Aug
2010 -
16
Aug
2010 -
19
Jul
2010 -
14
Jul
2010 -
14
Jul
2010 -
09
Jul
2010 -
09
Jul
2010 -
06
Jul
2010 -
02
Jul
2010 -
02
Jul
2010 -
01
Jul
2010 -