Annons
En WordPressblogg till

Madeleine, det här kan du göra på nationaldagen…

madeleineresorPrinsessan Madeleine föredrar att lapa sol under sin långledighet, vilket innebär att hon uteblir när kungafamiljen firar Sveriges nationaldag.

Efter vårens sköna vistelser i Verbier, London, New York och Miami kanske fantasin tryter för prinsessan. Vad ska hon göra härnäst?

Bara lugn Madeleine, bara lugn. Här kommer lite sköna tips som inte gör någon besviken….

Vad tycker du att prinsessan Madeleine ska göra nu?

Visa resultat

Laddar ... Laddar ...
Dela på Facebook 1Tipsa en vän!
Dela på Facebook 1Tipsa en vän!

Kommentarer

58 kommentarer till "Madeleine, det här kan du göra på nationaldagen…"

  1. 1.      Midnattsol,  27 Maj 2010 13:45

    Ha ha! Du är för härlig, Daniel! Klockrent inlägg! Vad ska hon göra härnäst?.. :)

  2. 2.      ilona,  27 Maj 2010 13:47

    Bra skrivet!

  3. 3.      Anna,  27 Maj 2010 14:07

    Jag är verkligen sann rojalist och gillar det mesta det gör (jobb som semester) men nu tycker till och med jag att det har gått för långt med lillsessan. Kanske var det så att J ändå fick henne att verka åtminstone liiiiiite seriös. Nu är det bara laj och nöjen som gäller. Tycker det är dags för lillan att börja tjäna sitt eget uppehälle.

  4. 4.      Thomasine,  27 Maj 2010 14:11

    Daniel,

    Ovanstående är lika osmakligt som din lista över lämpliga date-kandidater.

    Dina kommentarer om Prinsessan Madeleine har för länge sedan överskridit gränsen för mobbing och det förvånar mig att inte chefredatören har gripit in.

    Jag menar inte att man inte kan och skall kritisera kungafamiljen om man menar att det är befogat men att sänka sig till mobbingnivå är inte god journalistik och din har för länge sedan passerat Plimsoll märket.

    Om du inte redan har en kopia av Var Varsam-plakaten borde du snarast skaffa en och noga studera den varje gång du skall skriva något.

  5. 5.      Jenny,  27 Maj 2010 14:19

    Underbart! Jag brukar inte vara ett fan av spydigheter på nätet men i detta fall är det verkligen befogat, Madeleine förtjänar kritik i detta fall!

  6. 6.      Martin,  27 Maj 2010 14:26

    nej Daniel detta ar elakt och skadeglatt…bättre kan Du !! dessutom finns det bara dåliga alternativ i Din fråga….varför inte ?
    : Läsa franska på Sorbonne i fyra år ?? X från mig för det alternativet !! vive la princesse Madeleine !!

  7. 7.      Tina,  27 Maj 2010 14:31

    Varför är ni upprörda över Maddes beteende?
    Hon är ju den samvetsgranna och empatiska Victorias motpol!
    Madde saknar självinsikt…men har desto mer själviskhet!
    Jonas ska vara glad som slapp den blåsta bitchen!

  8. 8.      Axel,  27 Maj 2010 14:58

    4 Thomasine.
    Håller med dig.
    Så roligt att du använder det gamla uttrycket Plimsoll-märke.
    Det gläder en gammal seglare med vågor i håret och vatten i knäna!

  9. 9.      Sollan,  27 Maj 2010 15:08

    Madeleine får vad hon förtjänar!

  10. 10.      Neta,  27 Maj 2010 15:26

    Nyllet, nu är Du där igen med Dina elakheter emot prinsessan Madeleine…. och Dina infantila ”röstningar” kan väl ingen ta på allvar…. Mår Du inte bra ? Tog någon ifrån Dig hinken och spaden i sandlådan?

  11. 11.      Thomasine,  27 Maj 2010 15:40

    #8

    Tack Axel!

    Vi gamla seglare måste hålla ihop, alltför många sneseglare som inte kan reglerna för vikeplikt ute och seglar.

  12. 12.      Marie,  27 Maj 2010 16:40

    Jag kan bara hoppas att all denna kritik når hovet, så att de kan göra ett uttalande om vad som verkligen händer.
    Om det bara är för att slippa media så är det inget annat än feghet från hennes sida.
    Hon har ju redan smutskastats tillräckligt och borde kunna ha sånt kurage, att hon helt enkelt kommer till Victorias lysning, nationaldagen och bröllopet och bara sätter näsan i vädret och inte låter media knäcka henne.
    Nu är jag ju inte säkert att det bara handlar om denna rädsla eller avsky mot pressen, det kan vara något helt annat, och trots att jag inte gillar att hon inte kommer på de olika begivenheterna, MÅSTE det helt enkelt finnas en bra förklaring

  13. 13.      Demba,  27 Maj 2010 16:51

    Marie # 12.
    Det går ett rykte nu som säger att Jonas B har gjort en kollega med barn.
    Kan vara det som är orsaken.
    Men jag håller med dig. Hovet skulle göra ett uttalande och berätta för oss. Då skulle dom ju slippa denna hetsjakt både från journalister och folket.

  14. 14.      nina,  27 Maj 2010 16:56

    Varför har jag en känsla av att det bara är i Sverige att man inte upskattar det här? Kunne vara roligt att höra fron några danskare, vad dom tycker. Här i DK är man visst på Madeleines sida…

  15. 15.      Eva,  27 Maj 2010 17:21

    Neeej, nu vill jag inte läsa dina elaka kommentarer längre. Du har väl ingen aning om hur Madeleine mår.

  16. 16.      Marie,  27 Maj 2010 17:26

    @ Demba (13)

    jag kan förstå att hon kanske hatar Jonas B, men hon har ju familj och vänner här i Sverige att ty sig till och borde göra det. Festande och shopping kan vara kul för stunden, men den bistra sanningen hinner alltid ifatt till slut och då kan man bli rejält deprimerad.
    Jag hoppas verkligen att familjen gör allt för att hjälpa henne.
    Än en gång om vi fått ett uttalande i klarspråk, kunde ju spekulationerna ta slut.
    Men media är ett släkte för sig, de skyr tydligen inga medel och kan lätt krossa en människas rykte och göra skit för henne.
    Tänk bara på Prinsessan Diana som jagades av paparazzi så pass att hon fick sätta livet till. :(

    Vill liksom inte att det ska hända.

  17. 17.      Marie,  27 Maj 2010 17:30

    PS. Om jag hade blivit bevakad och förföljd vartenda steg jag tog och vad jag än gjorde hade jag nog blivit tokig, arg, ledsen, bedrövad och uppgiven. Man ska inte behöva va tvungen att låsa in sig på ett fort för att få vara ifred.

  18. 18.      Neta,  27 Maj 2010 19:05

    # Marie,
    Tack för Dina ord. Ingen av oss kan veta hur Madeleine mår nu….men vi kan väl ändå gissa att det är ett litet helvete vad hon nu går igenom. Vi skall lämna henne ifred, bara.
    Prinsessan måste göra vad som är bäst för henne just nu. Period.

    P.S. Längtar efter att få se den snälla och vackra prinsessan glad igen.

  19. 19.      Camilla,  27 Maj 2010 19:24

    Härligt ironiskt blogginlägg!

  20. 20.      Annika,  27 Maj 2010 19:29

    Så jäkla elakt inlägg. Tänk om vi kunde stötta henne, så kanske hon inte flyr landet. Hon har väl känslor som alla andra! Svenskarna är fanemej bäst på att ”racka ned” då djävlar håller vi ihop:(

  21. 21.      Saga,  27 Maj 2010 19:50

    sessan ville ha bröllop
    sessan fick inte vad sesaan ville
    nu är sessa sur
    Badar i sol

  22. 22.      Lars,  27 Maj 2010 20:30

    Ha ha Prinsesse Madeleine må hellere rejse hjem til Sverige :D
    – for al den solbadning i Miami Beach og cigaretterne vil gøre,
    at hun om 10 år ser ud som faster Birgitta! 8)

  23. 23.      Helena M,  27 Maj 2010 21:26

    Jag tycker att hon borde gå hos en bra psyckolog istället kanske i USA där Victoria fick hjälp för sina ätstörningar detta är alvarligt synes jeg

  24. 24.      Alex,  27 Maj 2010 21:46

    Det enda jag får ut av kungahuset är lite kul skvaller och
    jag tycker att det är roligare att läsa om madeleines lyxliv.. Än
    att se henne klippa band.. Jag bara väntar
    på att hon ska bli den partyprinsessa hon en gång
    var igen.

  25. 25.      Helena M,  27 Maj 2010 21:51

    När en nära släkting till mig bröt förlovningen började denna parta nåt enormt det var fester och resor sen bröt hon ihop totalt tyvärr och började träffa en psykolog och sen kunde livet gå vidare men nu är Len en offentlig person och därför blir hennes sorg stickande i ögonen på oss svenskar, men tänk när Victoria hade aneroxi och åkte till usa och fick hjälp och pressen pressade henne inte eftersom hon bett om lugn.Nationaldagen är väl ingenting för henne sitta på skansen i timmar och lida? Nej sök hjälp Madeline och lev livet och ta emot hjälp.

    Mvh H.

  26. 26.      Jessica,  27 Maj 2010 22:09

    att ha fräckheten och inte gå på sin systers lysning är så fräckt att jag blir arg. Dags för lilla prinsessan på ärten att växa upp. Bra inlägg av Daniel som alltid är på pricken om de kungliga!

  27. 27.      Ulla,  27 Maj 2010 23:26

    Låt den stackars Pigen vara ifred, det âr nog inte så roligt att få att veta att ens Fôrlovade hoppar i seng med en annan. Låt nu henne få lite tid hon âr ju en PartyPige. Vi hâr i DK fôljer ju med i medierna

  28. 28.      Eva,  28 Maj 2010 1:37

    Visa Madeleine respekt! Låt henne vara ifred istället för att tala om vad hon skall göra. Hon är väl inte livegen?
    Har ni besserwissrar aldrig haft sorg, ont i själen? Det gör ont!

  29. 29.      K. Sahl,  28 Maj 2010 9:23

    Denne prinseesse Madeleine slægter måske Dronning Désirée på, hun brød sig heller ikke om vejret i Sverige, for det var vel ikke svensk mentalitet….. hun ikke kunne vænne sig til, borgerligfødt som hun var ? ;) :D

  30. 30.      Evelyn,  28 Maj 2010 10:55

    Låt tjejen vara ifred nu.
    Har ni själva inget jobb att gå till??!!

  31. 31.      Lars Andersson,  28 Maj 2010 11:36

    Om man behöver ”lugn, tid och ro”, så är väl en fridsam miljö för själen mer lämplig -. kanske en kurort eller ett kloster.

  32. 32.      Gittan,  28 Maj 2010 15:21

    Lars # 32…Där slog du allt huvudet på spiken…
    Fast det finns ju mycket saker på ett järnspett, som man säger…

  33. 33.      Frida W,  28 Maj 2010 16:22

    Nu kan jag för första gången inte låta bli att kommentera. VAD har du emot prinsessan? Vad har hon gjort dig? Hade min fästman varit otrogen och jag fick det insmetat i ansiktet vart jag än gick samtidigt som syrran är i det lyckorus man själv hade hoppats att få uppleva några månader längre fram så hade jag gjort precis likadant! Rest, ätit middag ute med tjejerna (dessutom om man är i USA, där äter ju alla ute jämt) och försökt haft kul! Det är dessutom en stor förändring att helt plötsligt vara singel efter hur många år som helst i ett förhållande. Skärpning, det du håller på med är gränsen till mobbning!

  34. 34.      Maria,  28 Maj 2010 17:58

    Daniel,varför denna mobbing??!!Inte konstigt att hon håller sig borta.Att SD chefresaktör sätter näven i bordet,detta är osmakligt.Detsamma är många kommentarer här.Ingen av oss känner Madeleine och vet hur hon mår.Jag skulle också shoppat,gått på resturanger,umgåtts med väninnor och även rest bort om jag hade haft råd,för att landa-Är väl inget vilt nöjesliv hon lever,utan måbraaktiviteter.

  35. 35.      kirsten,  28 Maj 2010 18:06

    Det som är anmärkningsvärt är väl att Madeleine inte går på en av de största dagarna i sin systers liv, lysningen. Det hade varit väldigt konstigt i alla familjer om ett syskon uteblev då. En sådan dag får man sätta sig själv i andra hand och det blivande brudparet i första hand även om man inte mår helt bra.

  36. 36.      Evelyn,  28 Maj 2010 18:15

    # 35 kirsten..jag uteblev också från min systers lysning när jag mådde dåligt..det var helt ok för dem.

  37. 37.      Maria,  28 Maj 2010 18:39

    Ja,men något beror det ju på att hon uteblir och ingen av oss här vet varför,vi kan bara spekulera.Tror inte att madeleine uteblivit någon gång tidigare från exempelvis nationaldagen.
    Hennes situation är också olik vår,hon granskas och betittas av så många.Vi kan inte jämföra oss med henne.

  38. 38.      Helena M,  28 Maj 2010 20:42

    När min sambo dog var jag inte ute och festade, jag låg hemma och grät med tröst från familj och vänner. Jonas lever och de har separerat. Madeleine får göra vad hon vill men hon har plikter. Men behöver hon lämnas i fred so what?

  39. 39.      Maria,  28 Maj 2010 20:58

    Helena vet du om hon är ute och festar?Då har jag missat något i så fall-Äta mat på en resturang är väl ändå inte att festa.

  40. 40.      Stina,  28 Maj 2010 22:29

    38 # Men Madeleine valde väll aldrig bort Jonas. Det var Jonas som valde bort Madeleine, uppenbarligen för att han ansåg att hon egentligen inte platsade in i hans framtida visioner av sitt liv etc

  41. 41.      chris,  29 Maj 2010 0:54

    sluta tramsa nu Daniel- ta ställning om du törs men jag tror inte du gör det vågar alltså- det finns ett alternativ till här eller? Stanna kvar utomlands och stick huvudet i sanden. hade jag röstat på

  42. 42.      chris,  29 Maj 2010 0:57

    #36 evelyn det finns lysningar och lysningar- denna lilla prinsessa ska väl ändå nångång lära sig att allt går inte på lust eller inte lust. Jag blir bekymmrad över hennes dryga later och inte bara jag troligen,

  43. 43.      Lars Andersson,  29 Maj 2010 1:57

    Äsch. Om hon verkligen gillade honom skulle hon hålla kvar vid honom. Så funkar kvinnor. Hon bara väntade på rätt tillfälle att slippa ”Jacob Bernström”.

  44. 44.      Inge L.,  29 Maj 2010 8:51

    At det svenske kongehus virker så MEGET anderledes og skiller sig så MEGET ud fra de andre 7-8 tilbageværende kongehuse, kan skyldes 2 ting:

    At svenskerne IKKE stiller samme krav (eller krav overhovedet) til kongehuset som befolkningen i de andre lande.

    At det ligger så isoleret deroppe østpå og måske har MERE
    tilfælles med de republikanske lande, som omgiver det – end med monarkierne Norge og lille Danmark?

    Hvordan kan man støtte, at denne luksus-ferieprinsesse bare bliver væk fra en traditionel officiel ceremoni i kongehuset ???

  45. 45.      Neta,  29 Maj 2010 10:30

    #43. Lars Andersson. Tror att Du har helt rätt i vad Du säger. Men det blev ju ett väldans ståhej, kan man tycka i efterhand.

  46. 46.      Emma F.,  29 Maj 2010 10:31

    Jeg tror prinsesse Madeleine kommer hjem til i hvert fald den sidste lysning, for der må være massiv kritik af, at hun udebliver
    og det fra andre steder end blandt kommentarerne her på bloggene!

  47. 47.      Helena M,  29 Maj 2010 16:28

    Maria det stod i aftonbladet att hon festade. ;)

    jag utgår från at t det är sant det var bilder och sådant men jag kan ha fel kvällspressen är väl inte en riktig källa. sorry.

    Stina jag har hört här på webben att Madeleine valde bort Jonas att det var hon som lämnade honom.

  48. 48.      Eva,  31 Maj 2010 1:22

    Det glädjer mig att flera av kommentarerna här har invändningar mot Daniel Nyhlens kommentarer om prinsesan Madeleine. Jag tycker nämnde Daniel är infantil, enfaldig, ett stort ego som hänsynslöst gör business av hennes olycka. Instämmer med flera föregående skribenter att din chefredaktör borde ingripa. Att mobba och göra sig lustig på andras bekostnad är lågt! Mycket lågt och mycket osmakligt!
    Med vilken rätt bestämmer du hur hon skall vara och bete sig?
    Du verkar ha storhetsvansinne.! Har du inget eget liv?
    Dålig moral på en dålig tidning! TVI vale!

  49. 49.      ilona,  31 Maj 2010 8:47

    Att kritisera Madeleines uppförande just nu är inte att mobba henne.

  50. 50.      Katarina S,  31 Maj 2010 9:25

    Inget konstigt alls att vara kritisk till att en medlem av kungafamiljen befinner sig på semester i Miami medan kronprinsessans lysning äger rum i Sverige och landet ska fira sin nationaldag.

  51. 51.      Evelyn,  31 Maj 2010 10:45

    # 48 Eva :) :) :)

  52. 52.      Eva,  31 Maj 2010 23:34

    Alla ni ”tyckmyckare”, låt människor sköta sina egna liv och tyck inte så mycket vad andra skall göra. Det visar på ett stort ego och brist påde djupa värdena, etik, respekt, inlevelseförmåga och att vilja andra väl!

  53. 53.      ilona,  01 Juni 2010 13:08

    Det visar stor brist på respekt att utebli från sin systers lysning för att stället semestra i Miami.

  54. 54.      Evelyn,  01 Juni 2010 16:02

    # 53 Låt henne ha semester nu, för hon kommer sen att få jobba när Victoria är på bröllopsresan :)

  55. 55.      Stina,  01 Juni 2010 16:25

    54 # Men ärligt talat tror du verkligen att hon orkar med att vikariera för Viktoria nu när hon inte verkar vara i form för att göra det :)

  56. 56.      Evelyn,  01 Juni 2010 16:33

    #55 Tror du inte det Stina? Hon kommer säkert att slå oss med häpnad :)

  57. 57.      Demba,  01 Juni 2010 19:17

    Skrev igen bara för att jag granskas och släpps inte fram . Om detta verkar konstigt så fattar ni när de två föregående kommentarerna släpps.

  58. 58.      Christian,  21 Augusti 2010 12:17

    Suck. Var är Andreas Andersson när man behöver honom?

Kommentera?

Kommentarerna ska hålla en god ton och vara en nöjaktig läsning.
Alla kommentarer som är en upprepning eller inte håller god samtalston riskerar att redigeras eller refuseras.
Kommentarer överstigande 10 rader publiceras inte.

Mer om kungliga resor

26
Aug
2010 -
25
Aug
2010 -
09
Aug
2010 -
02
Aug
2010 -
01
Aug
2010 -
10
Jul
2010 -
05
Jul
2010 -
01
Jul
2010 -
24
Jun
2010 -
22
Jun
2010 -
12
Jun
2010 -
10
Jun
2010 -
09
Jun
2010 -
30
Maj
2010 -

Mer om okategoriserade

17
Sep
2010 -
02
Jul
2010 -
17
Jun
2010 -
16
Jun
2010 -
14
Jun
2010 -
12
Jun
2010 -
17
Feb
2010 -

Mer om prinsessan madeleine

30
Aug
2010 -
30
Aug
2010 -
26
Aug
2010 -
25
Aug
2010 -
24
Aug
2010 -
16
Aug
2010 -
19
Jul
2010 -
14
Jul
2010 -
14
Jul
2010 -
09
Jul
2010 -
09
Jul
2010 -
06
Jul
2010 -
02
Jul
2010 -
02
Jul
2010 -
01
Jul
2010 -

Mer om tyck till och rösta

18
Aug
2010 -
09
Aug
2010 -
05
Aug
2010 -
14
Jul
2010 -
06
Jul
2010 -
22
Jun
2010 -
14
Jun
2010 -
08
Jun
2010 -
17
Maj
2010 -
17
Mar
2010 -