- M L om Tack Daniel – för ett fantastiskt bröllopsår!
Din blogg var bäst... » - Annika om Tack Daniel – för ett fantastiskt bröllopsår!
Trist att du försv... » - Alexandra om Tack Daniel – för ett fantastiskt bröllopsår!
Är böjd att hålla ... » - Annema om Tack Daniel – för ett fantastiskt bröllopsår!
Jag kommer också a... » - Inger Malmborg Argento om Tack Daniel – för ett fantastiskt bröllopsår!
Oh Junge komm bald... » - Jessica om Tack Daniel – för ett fantastiskt bröllopsår!
Daniels blogg var ... » - Leif Hagen om Tack Daniel – för ett fantastiskt bröllopsår!
Lycka til, Daniel!... » - Gudrun L om Tack Daniel – för ett fantastiskt bröllopsår!
Kommer att sakna D... » - Annika om Vackra Victoria – här gör kronprinsessan succé igen!
Underbart vacker v... » - Annika om Carl Philip lurade pressen – stöttade Sofia i smyg
Sofia borde bli vä... » Arkiv
- September 2010 (5)
- Augusti 2010 (24)
- Juli 2010 (34)
- Juni 2010 (53)
- Maj 2010 (47)
- April 2010 (50)
- Mars 2010 (56)
- Februari 2010 (43)
- Januari 2010 (28)
- December 2009 (39)
- November 2009 (50)
- Oktober 2009 (80)
- September 2009 (16)
- Juni 2009 (3)
Kategorier
- Audienser (1)
- Betraktelser (43)
- bildspel (2)
- böcker (2)
- Bröllopet 2010 (73)
- chatt (1)
- Daniel & Victoria (120)
- Daniel Collert (1)
- Daniel Nyhlén (65)
- Daniel Westling (86)
- Danska kungafamiljen (18)
- Dokusåpa (6)
- Drottning Silvia (27)
- Elisabeth Tarras-Wahlberg (14)
- Emma Pernald (6)
- Engelska kungafamiljen (30)
- Fest & premiärer (22)
- Film (3)
- Finansmän (3)
- Frågor & svar (4)
- Gästlistor (5)
- Grekiska kungafamiljen (1)
- H&M-familjen (1)
- Haga slott (4)
- Hagasessorna (2)
- Holländska kungafamiljen (4)
- Hört på stan (2)
- hovet (33)
- Insändare (1)
- Jonas Bergström (30)
- Krogliv (14)
- Kronprinsessan Victoria (111)
- Kungafamiljen (60)
- Kungafamiljens medarbetare (2)
- Kungafamiljens vänner (28)
- Kungen (48)
- Kunglig ekonomi (8)
- Kunglig historia (7)
- Kunglig jakt (4)
- Kunglig sport (2)
- Kungliga Djurgården (5)
- Kungliga födelsedagar (3)
- Kungliga fordon (1)
- Kungliga klippdockor (3)
- Kungliga resor (57)
- Kungliga slottet (14)
- Kungliga smultronställen (5)
- kungliga smycken (1)
- Kungligt mode (13)
- Madeleine & Jonas (45)
- Madeleines ex-pojkvänner (12)
- Medianyheter (59)
- Medieprofiler (25)
- Mode (9)
- Monacos Furstendöme (7)
- Musik (2)
- Näringsliv (6)
- Nina Eldh (5)
- Nobelfesten (11)
- Noppe Lewenhaupt (1)
- Norska kungafamiljen (12)
- Ockelbo (3)
- Okategoriserade (8)
- Östermalm (26)
- Politik (7)
- Politik & debatt (11)
- Prins Carl Philip (46)
- Prinsar (3)
- Prinsessan Lilian (1)
- Prinsessan Madeleine (88)
- Radio (4)
- Sarah Ferguson (3)
- Sett på stan (3)
- Skandaler (22)
- Skilsmässor (1)
- Slott & herresäten (3)
- Snyggingar (6)
- Societetsliv (10)
- Sofia Hellqvist (15)
- Spanska kungafamiljen (5)
- statsbesök (1)
- Svensk Damtidning (3)
- Svenska kändisar (8)
- Sveriges nationaldag (1)
- Tävlingar (8)
- Tidigare romanser (3)
- TV-program (97)
- Tyck till och rösta (11)
- Utländska kändisar (14)
- Webbklipp (72)
- Webbplatser (1)
Etiketter
Aftonbladet bröllop Camilla Parker Bowles Daniel Nyhlén Daniel Westling drottning Margrethe Drottning Silvia Elisabeth Tarras-Wahlberg Emma Pernald Expressen födelsedag Förkväll Herman Lindqvist hovet Jonas Bergström journalister kronprinsessan Mary Kronprinsessan Victoria Kungafamiljen kungaparet Kungen Kungliga slottet kungligheter London Monaco New York Nina Eldh Nobelfesten prins Albert Prins Carl Philip prins Charles prins Daniel Prinsessan Madeleine Slottet Sofia Hellqvist Sofi Fahrman Stockholm Svensk Damtidning SVT TV TV4 tävling USA World Childhood Foundation ÖstermalmDaniels favoritlänkar
Media
Mer kungligt på nätet
TV4 – "Förkväll"

Madeleine till New York och kungafamiljen tiger

Att prinsessan Madeleine har landat i New York. Ja, det är båda kvällstidningarnas främsta nyheter idag.
I USA får Madeleine tröst och stöd av väninnorna Louisa de Geer och Sofi Fahrman. Även hockeyspelaren Henrik Lundqvist, som ingår i bekantskapskretsen, kommer vara där och ställa upp för henne på alla tänkbara sätt.
I övrigt skiljer sig rappoteringen mellan Aftonbladet och Expressen fortfarande markant. Enligt Expressen ville Jonas in i det sista att prinsessan Madeleine skulle tänka om och förlåta honom. Aftonbladet hävdar att Jonas redan i torsdags ville går ut med beskedet om uppbrottet. Vem som har rätt låter jag er lista ut på egen hand.
Samtidigt tiger kungafamiljen om den brutna förlovningen. Ingen vill kommentera, vilket naturligtvis innebär att mediadrevet kommer fortsätta.
Kommentarer
128 kommentarer till "Madeleine till New York och kungafamiljen tiger"
Kommentera?
Mer om jonas bergström
Mer om kungafamiljen
Mer om kungliga resor
Mer om madeleine & jonas
Mer om madeleines ex-pojkvänner
Mer om medianyheter
Mer om prinsessan madeleine
OM DANIEL NYHLÉNS BLOGG
Daniel Nyhlén är Svensk Damtidnings kungliga expert och krönikör. Under årens lopp har han rest över hela världen med kungafamiljen och följt dom både privat och officiellt.
Varje vecka kan du läsa hans kungliga krönika i Svensk Damtidning. I bloggen rapporterar han löpande om det senaste snacket och surret i de kungliga kretsarna.
Tipsa Daniel »


Copyright © 2009 - 2012 Daniel Nyhléns kungliga blogg · Om Aller media · Annonsera · Ansvarig utgivare Karin Lennmor










eftertankens kranka blekhet har nu natt norrmaennes hjaeltinna som for trettio silverpenningar salde sin historia…
http://www.aftonbladet.se/brollopet/article7016034.ab
Det är aldrig ens fel att två träter!
Det är inte lätt för någon icke kunglig att anpassa
sig jämt till hovprotokollet (vilket i vårt land verkar
stelt och föråldrat jämfört med de övriga Europa)
Antingen skall man gifta sig med likasinnad eller
också får man ta konsekvenserna om det inte
blir det.
Tiderna förändras liksom vi människor.
Om en ar otrogen och den andra ar trogen .. men ”traeter ” om otroheten ar det baegges fel menar Du ?… svar NIX
ibland ar det ENS fel att tva traeter…att skylla pa hovprotokollets strikthet for ar motivera otrohet ar vael anda att ga raett langt…aven for svenska (miss) forhallanden ?? Tiderna forandra skriver Du men raett och fel forandras INTE…..
Låt dem vara. Det är lika illa att vara den som jagar henne, som att vara den som återrapporterar hur jakten går. Jag är besviken på Svensk Damtidnings val att numera gå i kvällspressens ledband.
Att hovet meddelar att en förlovning brutits är en nyhet. Allt som föregick och följer därav är privatliv och ett rent sorgearbete, vilket alla som någonsin haft ett förhållande självklart insåg från början.
Ja nog gör Madeleine Bernadotte PR för den svenska monarkin igenom sina val av pojkvänner, är dom inte dömda för misshandel så är dom otrogna eller tar henne ”på brösten” inför pressen…. Den snart 30 gamla Madeleine borde tänka två ggr i val av umgänge med den roll hon har -och vill ha (det går att avsäga sig apanage som Märtha Louise gjort och försörja sig själv ).
Nästa gång Madeleine skapar rubriker vore det roligt om det var för något hon själv åstadkommit här i livet, hon har ALLA möjligheter och hjälp som går att få. Om hon varit 17 hade man förstått hennes respektlösa leverne…. se på Drottning Rania hur hon arbetar, där har svenska kungahuset mycket att lära.
Tur att det Kronprinsessa Victoria som ska ta över av sina syskon.
Allvarligt, tror du Daniel att det skulle vara bättre om Kungahuset ”inte teg”? Vad skulle de i så fall göra? Anordna en presskonferens? Och vad skulle man i så fall säga? Berätta intima detaljer om M´s och J´s förhållande?
Media blåser upp händelser till orimliga proportioner. Och det du gör är att försöka mjölka ut varje droppe som finns att mjölka ut ur denna ”historia”. Lägg ner nu. Du är patetisk.
Jeg så for et par timer siden ” Kongehuset indefra”, del 1 og 2 på svensk tv – og der sagde prins Henrik ganske klogt : at også kongehusene må vænne sig til skilsmisser!
Han har altid været den mest realistiske i den danske kongefamilie, men han kender også verden udenfor, modsat dronning Margrethe.
Men kan kongehuset overleve med personer, som opfører sig helt almindeligt for apanagen og alle privilegierne ?
Har set seertal for serien i Danmark, de lå lige under 1 million pr. del. Jeg troede faktisk de ville være højere…..
When the royals pemit themselves the liberties that the commoners enjoy while at the same time reserving the priviligies that royals have,
the monarchy will be over…
Queen Elisabeth
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/8641244.stm
# 8. Ja det är så sant som det är sagt ! (av the Queen)
Prinsessan Madeleine är 3:a i tronföljden. Därför finns det ingen skillnad mellan hennes officiella roll och den privata hur gärna prinsessan än vill. Men skönt för henne att hon nu kan ta en time out ….snart blåser det värsta över….
Jonas är nu tyvärr allmänt villebråd, drevet går mot honom. Han behöver stöd nu, tur att han har sina polare.
Dessa tre inblandade, Madeleine, Jonas, Tora, kommer knappast att få vara ifred den närmaste tiden, innan skvallerpressen får annat att skriva om. Det kan vara svårt t.o.m. att hitta en fristad i NYC, så stor spridning har denna historia fått, tyvärr.
Jag tycker så synd om dem alla tre men mest synd är det om Madeleine, det är hon som har blivit djupt sårad och det gör ont.
Synd om kungaparet. De har gett Madeleine alla chanser alltför länge, hon förmår inte uppträda som den kungliga person hon vill vara. Hon är arrogant, nonchalant och jag tycker att det är på tiden att hon får en ordentlig ”näsbränna” som svider ett tag, Tror inte att man bara kan skylla allt på ”herr” Jonas Bergström.
Victoria har alltid fått kämpa på ett helt annat sätt och man önskar henne verkligen en fin bröllopsdag utan bekymmer.
# 10 Sollan,
Jag tycker synd om prinsessan och Jonas men DEFINITIVT inte om Tora och jag tycker inte att det behövs någon förklaring till varför jag inte gör det !!! Sorry, alla norskor här som försvarar henne.
Det är väl självklart att hon är ett billigt litet fnask. Att efter 2 timmar (!) tillsammans med en kille hon aldrig träffat förut gå ut till pressen när hon fattat vilken story det skulle bli och vad hon skulle tjäna på det är så lågt så hon förtjänar bara förakt. IMO
Det är hemskt hur man kan gå ut och berätta om den här händelsen bara för pengar.
Bara prinsessor kan ta 4 veckor semester när dom drabbas av svårigheter. Vanliga dödliga går till arbeta på måndag.
Kungafamiljen tiger ?? Det är väl inget mer at kommentera nu har vi ju fått svar på det en hel värld har undrat. Låt Len få vara ifred i USA och få den lugn och ro hon behöver. Det enda som är intressant är väl varför Jonas gjorde ett snesprång det gör man inte om man verkligen älskar sin partner. Eller ? detta är väl också en sak mellan Len och Jonas de är två vuxna personer som vill fatta sina egna beslut utan inblandning av föräldrar……
Jag tror inte Tora gjorde detta enbart för pengar…hon fick bara 12500kr (detta läste jag någonstans) Hon gjorde det också (som hon säger) för att Len skulle få veta vilken skitstövel till pojkvän hon hade.Det var väl bra för det hade varit värre om de hunnit gifta sig och fått barn……..
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/janguillou/article7016536.ab
Tror mer på Aftonbladet efter att ha läst min husguru.
# 14. Hildur,
”Vanliga människor” löper inte gatlopp i pressen när ”dom drabbas av svårigheter” Det är den stora skillnaden. Det är alldeles utmärkt att prinsessan reser bort ett tag. För henne själv och för kungahuset och så att saker och ting kan lugna ner sig här hemma.
Det blir nog svårt ändå för Madeleine, bevakningen fortsätter säkert i USA.
# 16 Signe, jag är rörd till tårar över norskans omtanke om vår prinsessa.
En bortskämd blondin som är en skam för Sverige, det är vad hon är. Och nu har hela kungahuset flytt när det börjar bränna i knutarna. Istället för att stanna här och visa exempel på att en familj stöttar varandra i svåra tider. Hur kan man sjunka så lågt? Och göra allting så fel??
Konstigt att det hårt arbetande kungaparet aldrig kan göra något utan att få kritik. Deras program fortgår väl som vanligt. Man kan väl inte bara ställa in långt i förväg planerade evenemang bara för att en bortskämd dotter strular i vanlig ordning.
Tror nog att hon får all stöttning hon behöver med sitt hov av väninnor i New York och hängivna föräldrar.
Martin. Tora er ikke nordmennenes heltinne, ikke på noe vis. Det vi reagerte på var det ekle, lumre kvinnesynet som dukket opp på sidene her i kjølvannet av skandalen. Det var om å gjøre å kaste mest mulig skit på Tora for å frikjenne Jonas. Det var ikke bare de norske kvinnene som reagerte slik, også de danske kommentatorene reagerte mot dette.
Judas-analogien er litt søkt. Tora er ikke en av Jonas 12 disipler. Det eneste hun har hatt med ham å gjøre er ”en snabbis” (som noen uttrykte det) er fuktig kveld i Åre. Judas stod i et helt annet lojalitetsforhold til Jesus. Derfor begikk han også selvmord etter sitt forræderi.
# 22. Kristine, förräderi var ordet sa Bull. Men Tora verkar inte skämmas ens en gång. Utan skriver brev om hur synd det är om HENNE ! Men såna som hon har nog inte vett att skämmas
Pressen kommer att fortsätt att gama sig i den här historien.
Tora är bara en liten norsk student som såg ett gyllene tillfälle att få tag på lite pengar. Och dum i huvudet som inte fattade konsekvenserna av sitt handlande. Hon fattade inte heller att hon gjorde sig själv och sin familj en otjänst. Hennes föräldrar har inte varit på sina arbeten sen detta kom ut. Blåst jävla skitunge.
Och den som anklagar Madeleine för detta är lika blåst. Är väl knappast hennes fel att Jonas tappar brallorna vid första bästa tillfälle när han har lite… eller mycket promille i blodet. Nej… har han satt på en annan tjej så får han skylla sig själv. Bort med otrogna skitstövlar.
Sen kan han gråta på stan bäst han vill. Otrohet är i alla lägen helt oförlåtligt. Ett absolut no no.
Jag hoppas att Madeleine inte är helt knäckt och att hon kommer över den här skitstöveln fort. Verkar ju som det har hållt på en längre tid och att hon har vetat om det så hon kanske redan har hunnit bearbeta det ett tag.
Bort med otrogne Jonas och fram för att Madde kommer över detta snabbt.
Visst Demba, otrohet är inge vidare bra nej. Men Jonas har skött det här så urbota slarvigt så man börjar undra om han är korkad, även med för mkt promille så borde det ha ringt tusen varningsklockor.
Som sagt, han får skylla sig själv idioten. Tänk att sabba en hertigtitel hehe
Kungen ar Monaco och festar har jag fatt hora??
Inte konstigt att det gar illa for kungabarnen om inte foraldrarna agerar mer samt satter sina granser.Maddes ex och nuvarande pojkvan har inte alls var tillampade for kungahuset C-P nuvarande flickvan inte de basta valet.Det heller konstigt att allt fler svenskar vill avveckla monarkin.
Det har blivit for mkt fokus kring den slipade diamanten Victoria den enda som har skot sig utomordenligt bra.
DEMBA JONAS HAR VARIT OTROGEN . Hon ar inte den enda. Jag har sett han for ngr ar sedan hur han bete sig kring Stureplan nar han ser unga blonda damer , redan da vacktes mina misstankar . HAR MAN VARIT OTROGEN EN GANG SO KOMMER MAN VARA DET FLER GGR..JONAS SANKTE NER HELA KUNGARIKET med hans otrohet.
Neta och Demba
Det värsta var väl att han stod där på Solliden och spelade en äkta trogen fästman ……….
Usch usch…….bort med den skitstöveln bara…….
Nu hade ju Madeleine förlåtit otroheten,de var ju när den blev känd som Jonas blev omöjlig,varenda gång han visat sig så skulle ju alla bara tänka OTROGEN,som man gör med
Clinton,Letterman och Tiger.
Henrik Lundqvist är han ledig,han är ju rasande snygg och trevlig.
Gilla
hur vet du att Len förlåtit otroheten?????
håller med dig att Henrik är jättesnygg……..vi får väl se…fortsättning följer.
#26 Estelle NEJ Jonas saenkte inte alls ner hela kungariket bara sig sjaelv faktiskt…!!! men det gjorde han desto mer rejaelt !!
Signe om Du hade foljt med i detta spelet hade Du vetat ATT Madeleine hade forlatit Jonas for den pastadda otroheten skedde innan forlovningen….och M visste om ”det hela”….INNAN de forlovade sig..
Håller med dig Martin.Det är Jonas som gjort bort sig rejält och undrar hur länge han får stanna på Vinge det borde vara en stor belastning för dem att ha en ej ärlig jurist på byrån……..
Jonas har sänkt sig själv och skämt ut hela Kungafamiljen.
tycker inte kungafamiljen behoever ta at sig over huvud taget…..utom Madeleine som alskar Jonas och det ar alltid tungt naer kaerlek kommer i klaem men tusen ggr hellre nu an efter tre ars aktenskap och en lintott pa golvet och en pa vaeg !!
Martin
Det visste jag faktiskt inte utan det är väl bara ni som har insider-info som vetat.Men visst är det konstigt att det inte kommit ut i massmedia visserligen var jag ju bortkopplad under en längre tid i vintras då jag knappt läste en svensk tidning.
Hoppas Henrik och madeleine blir ett par… vilka snygga barn dé kommer få-Kärleken övervinner allt
Anna
stop stop hasta inte på……..
Madeleine skall ha lugn o ro i ett ar minst INNAN hon taenker pa nan ny… detta hopppande fran saeng till saeng ar ett forbannat otyg….
man maste forst rensa inombords innan man kan ta sig an nan ny !!
Hepp Signe nu var vi overens IGEn
Signe
Hade hon inte förlåtit otroheten,hade hon väl inte förlovat sig
Gilla Du har raett men Signe hade inte forloppets alla detaljer klara for sig…!!
Man antydde ju redan vid förlovningen att det hade funnits misshälligheter i förhållandet…Kanske var det misstanken som sedan blev bekräftad som låg och grydde redan då…Och med facit i hand…Var det vettigt att förlova sig under sådana omständigheter…Fanns grälen och bråken redan där, var väl inte en ring på fingret en lösning…
Kristine, Oslo Vem är det som gör detta till en kvinno mans sak jo ni som kastar skit på Jonas utan att ha bevis för att han gjort not.
så jag tycker nog att ni borde se er i spegeln allt.
Estella # 26.
Okej Estella. Vem är Madeleines nuvarande pojkvän som du skriver om???
Okej.
Ingen av oss vet exakt vad som hänt. Men Madeleine har bestämt sig för att bryta, och då antar jag att något som hon inte kan eller vill acceptera har hänt. Och vi får också bara acceptera. Svårare än så är det inte.
Madde vill inte ha Jonas längre. Så…. enkelt. Släpp taget nu alla ni som tror att ni har ett recept på hur detta ska kunna repareras. Madde har släppt. Gör det ni också så blir allt lugnt och bra här.
Nä dom behöver inte hasta på men visst ligger dé något i dé jag säga *skratt*
Ps Martin och Signe dé kanske bara säger klick….
Albino 43. Pføy. Hvorfor har hele kongefamilien vendt ham ryggen hvis han er den uskylden som du skal ha ham til? Hvorfor gikk han ikke ut og dementerte ryktene dersom de var grunnløse? Nettopp han kunne gjøre det, fordi han ennå ikke helt tilhørte kongehuset.
Det er Jonas som er svikeren. Det er gammelt nytt at når menn ikke kan styre seg så er det alltid en kvinne som skal ha skylden. Enten fruen eller elskerinnen. Vi har sett mange eksempler på denne klassikeren i spaltene her nå. Mange har et stort behov for å baksnakke Madeleine og legge skylden på henne, og enda fler har behov for å gjøre lille dumme Tora til syndebukken.
”Heng bjella på katten” som vi sier i Norge. Det er Jonas som hadde den moralske forpliktelsen til å være trofast.
http://images.google.com/imgres?imgurl=http://cache1.asset-cache.net/xc/83773403.jpg%3Fv%3D1%26c%3DIWSAsset%26k%3D2%26d%3D77BFBA49EF8789215ABF3343C02EA5480AE47FD76C1A8D61A947E8F5E7674E1CBD4B6535581518F4E30A760B0D811297&imgrefurl=http://www.life.com/image/83773403&usg=__YmXxxIQmLPFU6iTdhNmi5q3hndo=&h=457&w=594&sz=42&hl=sv&start=2&um=1&itbs=1&tbnid=DNCTjhhvJOGiwM:&tbnh=104&tbnw=135&prev=/images%3Fq%3Dhockeyspelaren%2BHenrik%2BLundqvist%2Bprinsessan%2Bmadeleine%26um%3D1%26hl%3Dsv%26sa%3DN%26rls%3Dcom.microsoft:sv:IE-SearchBox%26rlz%3D1I7ACAW_svSE314%26tbs%3Disch:1
Granska gärna, men gör det fort, tack.
#12 Neta
Du har ennå ikke klart å ta innover deg hvilken drittsekk Jonas er og alltid har vært. ”Ulv i fåreklær” kaller vi den slags menn.
Han har ført kongen og dronningen bak lyset.
Vist manglende respekt både for sin festmø,- og ikke minst for seg selv. Total mangel på selvkontroll.
Du viser et skremmende kvinnesyn. Det må da være MYE VERRE at Jonas etter 2 timers bekjentskap går til sengs med blonde Tora, når han har en prinsesse ventende hjemme?
Nå må du våkne og innse at Daniel er hundre ganger bedre enn Jonas!
#24Demba
Ih, du milde Himmel… sikken en ”svada”, du der får fyret af !
Er du mon skolelærer ? Du korrekser i hvert fald andre for deres meninger og kommentarer, men der er vel fri debat her ?
Martin # 38… Det vore det värsta som kunde hända Madeleine om hon ger sig in i ett nytt stadigt förhållande innan det med Jonas färdigbearbetat… Och jag skulle tro att hon tar MYCKET god tid på sig innan hon ger sig in en ny varaktig relation…
Jag tänker samtidgt som jag skriver det här, lite på den ”stackars” kungen som nyligen tyckte det skulle bli roligt med barnbarn… Nu kanske de dröjer.. Det är det ju ingen som vet…
Jag säger som förut…. Kanske blir det Fille som levererar det första barnbarnet…. Det kan ju vara tänkbart…
Är det inte dags att sätta punkt nu och försöka hitta något annat att skriva om.
Tror att alla kan slappna av här i kommentarsfältet. Om några veckor har den mycket osjälvständiga prinsessan tänkt över saken och längtar hem till Sverige igen och ber på sina bara knän att Jonas B ska komma tillbaka. Så snart är detta ur världen och alla har glömt det som händer just nu. Allt Madeleine gör är bara impulshandlingar, alla tjejkompisarna gifter sig och Villa Parkudden väntar på paret.
Såg kungen på en bild från Monaco och blev minst sagt orolig. Han som alltid är färgstark såg helt kritvit ut i ansiktet. Vissa saker kan bara bli för mycket.
Madeleines brutna förlovning, får alltför stor uppmärksamhet.
Sådant händer och bättre nu än senare.
Varken M eller J, skämmer ut kungahuset. Kungahuset borde bara kunna hantera den här frågan på ett smidigare sätt.
En bruten förlovning skall definitivt inte spela någon som helst roll , vad monarkin i Sverige beträffar.
Kan bara hålla med Christina Helsinki. Det medievana kungaparet borde ha kunnat hantera detta på en rimlig nivå. Tror att den lilla bortskämda prinsessan alltid har haft för mycket att säga till om i familjen.
Det är ju inte meningen att föräldrarna ska hamna helt under isen. M och J är ju bifigurer i det hela. Svenskarna i gemen faller också i farstun för blondinbellor lite för lätt.
Inge L # 52.
Ja det är fri debatt här precis som du säger. Och den debatten gäller väl alla? Även mig?
Ha en fin kväll Inge. Och jag är inte lärare, men har också åsikter precis som du och alla andra här.
Vad menar du Daniel att kungafamiljen ska göra?Berätta detaljer för hela svenska folket???Hovet har sagt att förlovningen i bruten,det räcker.Ingen annan familj hade gjort något annat.Tråkigt det som hänt för de inblandade-Svensk damtidning har sjunkit väldigt mycket i mina ögon efter de sista veckornas snaskeri.Har sett den som en något seriösare tidning och nu är den i samma klass som kvällspressen och norska Se och Hör,som för övrigt är en riktig skittidning.Men Nu har ni lagt ribban,du kommer att förlora sin påstådda kontakt med den kungliga familjen.Är det så klokt inför det stundande bröllopet??Skärpning!
Daniel Nyhlén, jag tycker du skall visa paret hänsyn och låta dem vara ifred. De genomgår en livskris och det gör ont.
Det är ett oerhört förakt att inte lämna den ifred.
Om de går till psykolog eller inte, om Madeleine röker för att hon är stressad över sin nuvarande situation, vad har vi med det att göra?
Tänk att man kan försörja sig på sådana snaskigheter, Väx upp, Daniel Nyhlén! Jag gillar inte din sjävbelåtenhet i Tv när du presenterar snaskigheter. Du äger väl inte kungliga familjen??
Vad har du för rätt att bestämma vad de skall göra?
Som man bemöter andra blir man själv bemött. Det är en universell sanning! Vänta bara..
Stackars kungafamiljen som aldrig får vara ifred. Det verkar som de är till för att behaga oss.
De är väl inte våra marionetter? De är människor av kött och blod, som genomgår samma kriser som vi andra.
Lämna dem ifred, visa den respekt!
Eva och Linnea,ni tänker som mig.Kungafamiljen är som sagt människor av kött och blod.Visa respekt och lämna dom ifred nu.Känner för alla inblandade.Tänk er in i att vara i deras situation nu.Vi vet att förlovningen är brutan.Något mer angår bara de inblandade.Mår illa av det här.
#60 Eva och #61 Linnea
Varför skriver du under två olika alias? Två kommentarer efter varandra avslöjar dig därför att din avatar är den samma i båda kommentarerna.
# Demba
Er det ikke både hykleri og dobbeltmoral…. når du og andre
(fx ”Eva/Linnea”) skriver, at man skal lade Jonas og Madeleine i fred her på Svensk Damtidnings sites … ?… !!!
Tror ikke de bruger tid på at læse her…. og det behøver I jo heller ikke at gøre! Spring det over, vi er andre, der gerne vil informeres.
Især de, som kommenterer mest skriver dette – og du Demba har du nedsat dig som selvbestaltet webbchef – og forsøger at bestemme, både hvad vi skal skrive om og hvor længe emnet skal kommenteres ?
Det virker unægtelig sådan!
#64 Ja Nathalia, Demba leker diktator här på sidan, hon har fullt upp med det hela dagarna. Mej har hon kallat hysterisk, anklagat mej för ideliga upprepningar, att hon är så trött på mej, att jag måste hålla mej till ämnet osv.
Men hon kanske menar väl? Lite som att hon vill hålla ordning i klassen och tagit på sig rollen som skolans rektor.
Greta
jag kan inte se en enda kommetar från DEMBA som visar på att hon är någon slags diktator eller rektor.? Påstår du detta verkar du väl en aning hysterisk…….
Det Demba skriver ” 24″ håller jag med om till fullo.Det var bra skrivet en bra sammanfattning på den här soppan även Netas svar ”25″ var bra .
Jag stöder Demba även mot er andra som skriver negativt ang. hennes kommentarer. Alla har rätt att uttrycka sin åsikt utan att bli kallad något för det är kränkande. utan det är ju bara att skriva så här är min åsikt osv.
Signe, din sista mening var bra, håller helt med dej där. Men det övriga får stå för dej. Jag har bara kommenterat här en 3-4 dar, tycker det är roligt, samtidigt en aning märkligt.
Du och dina kumpaner har väl härjat länge här på sidorna och det är klart då ska man hålla ihop, och genast ta varann i försvar vid minsta lilla kritik. Nåt annat är väl inte att tänka på.
Hoppas du fått en bra start på den nya veckan.
Ni som är rojalister, vill ni betala rojalistskatt ? Tycker att det skall vara valfritt…som kyrkoskatt! Vill inte vara med och betala längre!
Menade naturligtvis både rojalist och kyrkoskatt! Skall vara valfritt tycker jag!
greta l den som sig i leken ger får leken tåla. I bland går det het till här men det är väl inte hela värden!!!i bland gillar vi varan o i bland gör vi inte det eller så gillar vi inte varandras åsikter, så är det bara.
Det är kul att läsa alla inlägg här om hur dålig Jonas är, det är inte länge sedan han var den bästa tänkbara man som tänkas kan, då var det bara rosor. Jag undrar hur en person kan bli så urbota dålig på en gång hur vore det om man toge reda på fakta, vi vet inte ett dugg hur Madeleine har varit eller gjort för henne har alla hitintills försvarat. Nu har hon chansen att visa vem hon är och vad hon kan och vad hon vill.
Har förstått det så att Henke och Madde har en legat med varandra när Madde rest över till NY. Kanske så nu också då alltså.
Greta
vi är inga kumpaner här som håller ihop. Hade Demba eller någon annan kallat mig diktator så hade de nog fått smaka mina beska droppar. det jag menar man kallar inte någon för diktator,rektor eller något annat. Jag har inte sett någon kommentar från Demba som visar på att hon är diktatorn här.Visa mig vilka kommentarer du menar……….
Maggan
Det var ju ingen som visste förrän förra veckan om Jonas otrohet.Om det hade kommit ut förra påsken då det hände så hade det inte blivit någon förlovning. Innan dess har man ju tyckt att Jonas varit reko och Len och han har varit ett jättegulligt par………Tror säkert att Len är bortskämd och fått göra som hon velat aldrig stött på ngra större motgångar.Men vems är felet ?
Pappa och mamma naturligtvis som skämt bort hennoch inte åtit henne ta något ansvar.Vem kan åka på semester flera ggr om året jo dessa stackars rika barn som bara glider runt………..
pix, då säger vi så:) men jag är rätt ny här, jag tänkte om jag begått nåt hemskt klavertramp utan att veta det. Kan ju finnas koder eller annat konstigt som inte jag känner till.
signe, det var Demba som själv tog upp ämnet mobbing här, och tom. anspelade på andra världskriget i samma veva. Men att säga att nån spelar rektor här är väl inte så farligt.
Har letat upp en komm. du ville ju ha bevis. ”Bildspelet mellan M och J” kommentar 10.
Tycker du att det är vänligt och snällt skrivet? Tror du att man känner sig välkommen då?
Men som jag tog upp med pix, det kanske är en viss jargong här, som jag inte känner till, att man bara ska rapa ur sig precis vad helst som kommer upp.
Jag blir inte så mycket klokare på det här, men tack ändå för svarskommentar!
PS nu måste jag ta en välbehövlig paus.
Greta Du kan känna dig lugn och säker här för det finns inga koder som jag känner till iaf. Du är så välkommen här på sidorna. Jag har varit med ca 1 år. visst känner jag igen många här som fanns då jag kom med. Det ska bli kul att få med dig också. Ibland kan det gå ganska hett till…….men man ska inte ta åt sig eller bry sig så mycket.
Snälla Daniel Nyhlen. Lägg ned jakten på Madeleine och Jonas nu. Vad mera är du vill veta ? Har dom inte blottat sitt privatliv mer än nödvändigt för offentliga personer ? Tror inte att någon svensk orkar läsa ett enda ord om förlovningen.
signe, nu måste jag ändå svara på ditt vänliga svar.
Trevligt att du hälsar mej välkommen, då blir jag glad igen. Ja, man får väl ta seden dit man kommer, ingen är väl helt perfekt, antar jag.
Trevlig kväll önskas.
Greta
Jag fattar nog inte vad du menar ”10″ har ju inte Demba skrivit utan någon som kallar sig Sollan och det är en bra kommentar…..
det jag reagerade på var din kommentar ”65″…..men den har jag förklarat för dig vad jag tycker……..
Tack Greta och ha själv en skön kväll…….ska titta på det kunkliga bröllopet kl 20…….
#68 Anneli jag vill inte betala skatt for forvaring av barn pa statliga och kommunala daghem sa jag vill inte betala for detta laengre..!!!
Signe !
greta I har fuldstændig ret, Demba skrev ret elak i går….. det var også det, der fik mig til at skrive her (#52,kl. 21.03 )….. og jeg kom direkte ovre fra webben og var noget forundret over Demba, faktisk.
Og Signe, at gå tilbage til kommentarerne dage(n) efter på webben er en umulighed, for der bliver fjernet (taget bort) mange, som er sluppet igennem uden først at blive gransket – og de får derved nye numre. Og nr. 10 med flere fra Demba er væk i dag!
Skyd på mig i stedet !
Det var mig der skrev først, men jeg skrev nu også, om der ikke var fri debat og kunne se, at greta havde skrevet samme spørgsmål 3 min. senere under ” Bildspel…..” ovre på webben.
Nogle gange er vi alle lidt for hurtige ved tasterne og får får klikket på : skicka kommentar…
…… også for hurtigt!
Har inte Henrik flickvan?? OJ OJ HAN AR RIKTIGT HET
Håller mé Estelle =)
jasa det skall vara en bonde i ar ??
signe, såg delar av programmet, mycket trevligt var det. Vilken trevlig kungafamilj de har där i Danmark!
83, Inge L, tack för att du tog mej i försvar. Och också tog upp alla turer kring kommentarerna. Tack och lov är jag mentalt stark, annars skulle det nog finnas risk att bli smått paranoid här.
Alla har väl rätt till sin mening, men vissa saker kan man ju hålla tyst om. Det går liksom inte riktigt ihop med den här sajten, som väl mest ska handla om våra och andras kungligheter.
Men det är klart nån gång kommer man in på sidospår, vilket andra här också påtalat, (det var nån under en annan rubrik, som tyckte att Demba och jag skulle avhandla det här privat).
Och det är väl lite mänskligt att det kan bli så,(även Demba ramlar ju dit då och då som bekant).
Ja det är väl lite av en cirkus här, vad ska man tro.
Ha det gott!
Greta om vi inte far vara personliga i nagon grad och gjoera en avvikninmg fran amnet eller skaemta nagon gang vad er det da for vits med dessa kommentarer ?? Tidningen kunde ju da ha en dator med ett antal promgrammerade kommentarer och en slumvals generator som avgjorde nar de skulle skrivas !! nej… lat 1000 blommor blomma..och lat oss forbli maenniskor…
Ha ha ha…. låt hundra blommor blomma rätta mig om jag har fel nu för ”helve” som en liten tjej sa en gång till sin mamma. Hon kom hem från dagis eller vad det heter och hade hört det….kom hem och sa ”För helve mamma!” Lite sött är det väl iaf. ???..
Martin, jag kunde inte ha sagt det bättre själv. Tror också, som du är inne på, att det blir roligare med små ”avvikelser” då och då.
Och en dator med programmerade kommentarer, huva.
Vilket skräckscenario du målar upp här!
Ja, så länge som jag och flera andra har varit inne med kommentarer och vid det här laget är det nog ett par år, har det varit ganska roligt, för vi har så olika syn på kungahuset, vi har många gånger varit i luven på varann men det är spännande och utvecklande samtidigt. Vi har alla rätt att tycka och tänka o skriva vad vi vill bara vi inte går över gränsen, så webb Eva börja radera.
Signe! jag tycker ATT det har varit och är ett himla rumpande för Madeleine och ”Jonas är ju så snygg” förlåt men jag tycker både han och Madeleine ser ut som vilket par som helst inget särskilt med dem.
Är det någon här som vet hur blir det med det huset som Madeleine o Jonas skulle bo i, ska hon bo där själv nu så lär hon väl få plats, det är otroligt dåligt att man inte hade bättre koll, det skulle naturligtvis inte ha bestämt bostad förrän de hade haft läget under kontroll. Jag tycker detta är grymt med tanke på vad det kostar att renovera och skaffa andra lägenheter till dem som blev utkörda.
Vi kanske får en svensk ishockeyprins, prins Henrik, namnet är inte så tokigt…men ishockey?? När den ädla sporten fotboll finns??… och jag hävdar att det på något sätt går att bevisa att fotbollsspelare är intelligentare än hockeyditos… Varför kan inte Zlatan bli prins, jag bara frågar??
Irena, jag förstår inte att folk orkar se på fotboll. Så långtråkigt, i ishockey däremot blir det ju mål ibland iaf… men båda sporterna är lite underklassiga om vi skall vara ärliga och det skall vi ju. IMO
Är Black Army informerat? De står nog på Jonas sida??
Och skall det vara ett prinsämne som sysslar med traditionell Överklassidrott, så har vi ju en utmärkt kandidat, nu när Tiger Woods snart blir ledig!! Prins Tiger… tänk vilka snygga golfklubbor man skulle kunna kränga med det märket!!
… och han (Tiger) är ju bekant med svenska jämställdhetsregler o.s.v.
men Hovet, de tiger fortsatt i frågan… det gör de rätt i.
Vassa kommentarer som vanligt Irona. Men det där med Black Army förstod jag inte. Vad är det?
sign/mindre vetande
Neta (eftersom Du staellde en fraga ) sa kan jag saga Dig att Black Army ar en supporterklubb till AIK … fotbollsklubb alltsa…
sign ”en som svarar pa allt)
hmmm fotboll ar en sport for gentlemaen … men spelas av huliganer
medan rugby ar en sport for huliganer ..dock utovas den av gentlemaen
Skulle tro att det finns säkert någon som är villig att både ta en braja o hångla lite med Len om dom får vara med i tidningen och samtidigt så skulle nog Len uppskatta detta om man tittar på tidigare förhållanden.
Neta!
Snalla, inte saga att fotboll ar ”underklassigt”.
Det har blivit en av de storsta industrierna varlden over.
Beloppen det handlar om kan vi inte ens forestalla oss och da tanker jag inte bara pa priset pa dyra fotbollsspelare.
Sjalv tittar jag lika garna pa Wayne Rooney och Lionel Messi som jag lyssnar pa Rolando Villazon.
Jag glader mig dessutom over att ha haft tur i bijetttilldelningen sa jag kan aka till Madrid i maj och titta pa Champions League-finalen.
Titta garna pa FIFAs och UEFAs hemsidor och man ser att fotbollen ar en kraft att rakna med.
Den flummige prinsen i Sverige skulle kunna bevista nagra svenska EM-kvalmatcher till hosten.
Det skulle om inte annat, vara god reklam for honom sjalv.
Andra landers kungligheter tar detta pa allvar och missar aldrig en match.
Kungen i Spanien och kronprinsen i Holland t.ex.
Spaniens drottning var extatisk da Spanien vann EM 2008.
De tycker nog inte det ar underklassigt
marie, jag talade inte om pengar !!! Kan inte hjälpa att jag tycker att det är en både tråkig och underklassig sport. En massa karlar som springer i leran och jagar en boll. Vad är det? Men det är ju som sagt MIN uppfattning. Alla har inte samma smak
For att ta till en gammal klyscha:
Fotboll – det grona faltets schack.
Finns det nagot finare en en perfekt frispark?
En kantlopning- runda backen och i mal.
Ett snyggt inlagg som nagon slar in.
Men OK alla kan ju inte gilla det.
Men hall med om att den oljige prinsen kunde gora som sina kungliga kollegor i Europa.
Far jag fraga vad Du menar med underklassig?
Jag forstar inte riktigt.
Själv avskyr jag ishockey men tittar gärna när Slatan spelar för övrigt så tittar jag inte på fotboll häller jag tycker det är roligare med friidrott.
#105. Det förstår Du visst, marie ! Plebejiskt då? finns säkert bättre synonymer…Du får väl slå upp.
P.S. Men jag lägger inte in begrepp som pengar i ordet underklass.
men CP ar vael inte road av fotboll ?? det ar dock jag.. det ar en toppenfin sport om den bedrivs pa toppniva….schack ?? ja det skulle man kanske kunna saga…. synd att inte CP rider faelttaevlan, dressyr hoppning osv det skulle varit verkligt roligt om nan i kungahuset fortsatt den traditionen som kungens far ”startade”….eller varfor inte Madeleine men kanske hon inte var bra nog ?? men taenk sa njutbart att se CP i svensk militaer uniform i taevlan mot andra toppryttare i Europa…DET hade varit roligt !!
Jo, men jag trodde inte detta var ett ord man anvande.
Men ok, titta garna pa medlemmarna i olika landers fotbollsforbunds styrelse.
De faller inte under denna kategori utan arbetar for fotbollens utveckling-bade idrottsligt och ekonomiskt.
Detta ar en sport som numera har lamnat lerakrarna och tagit steget in i de ”fina salongerna”.
hmmm who else is a fotboll fan…besides the queen I mean
http://www.youtube.com/watch?v=lBvix8cJ_zc&feature=related
These people are:
http://www.youtube.com/watch?v=zKbM0TBFSyg
Look at Fernando Torres kissing the entire family.
Imagine the Bernadottes letting Ibra do that
(not that he´d want to)
Till Eva som komenterat vill jag säga stort tack för din kommentar. Det känns väldigt skönt att fler tycker som jag. Jag orkar inte titta längre på förkväll för det börjar spåra ur, och det är till stor del pga Svensk Damtidnings Daniel som sitter och spekulerar om kungahuset. Någon stans borde det sättas en gräns för hur långt man får gå när det gäller journalistiskt etik och moral. Vill vi veta allt? Får kändisar inte ha privatliv? Skulle vi själva vilja bli utsatta på detta sätt. Och jag tycker att sen Daniel Nylén började på Svensk Damtidning känns det inte bra att prenumerera längre, han snaskar för mycket i andras olycka. Såg att han jämförde Aftonbladets och Expressens sätt att rapportera. Har han inte jobbat för Expressen tidigare….ska detta blandas in också, andra tidningars sätt att rapportera… Anställ Tarras- Wahlberg i stället hon vet ju vart man sätter gränserna.
Varför har de två yngsta svenska kungabarnen inga uppgifter av någon högre rang utan driver mest omkring och hänger runt Stureplan år efter år? Utländska kungliga ungdomar brukar studera utomlands, resa och hämta erfarenheter.
Har aldrig förstått detta, kanske innan man fyllt 20, men sedan??
Victoria har ju alltid sökt något annat och håller sig mer än gärna ifrån den sortens liv, vilket hedrar henne.
Dessutom ar det ju galet att kalla dem ”ungdomar” fortfarande.
Genom att kalla dem saa kanske man vill att vi ska se pa dem med forsonande ogon.
Der gor vi inte, eller?
Till Marie Ceder. Det vill vi nog, se dem med försonande ögon, det gäller alla unga människor som försöker hitta en uppgift i livet. Tycker bara att just Madeleine verkar sakna visioner totalt. Hon har läst konstvetenskap, vad skulle inte hon kunna göra med de kunskaperna om hon ville. Att sitta i Stockholm och dricka caffe latte i all evighet gör att hon mister i trovärdighet.
Tycker uppriktigt synd om kungaparet som verkligen har verkat för Sverige med stort engagemang alltid.
Säger Trogen rojalist.
Marguerithe…och det ar ju fint att det finns rojalister….men det ar inte en tillfaellighet att barn utvecklas som dom gjoer det har ju inte funnits nan plan foer dessa barn med undantag mojligen for Victoria
dom har inte matchats fram alls ! daerfor har dom blivit nan sorts Stureplans figurer med begransad synvinkel…med ett undantag..??.
nej det har saknats en generalplan..dessa barn borde ju om nagra ha ”internationaliserats ”….mais ils ne savent meme pas parler francais eller ?? suck och varfor har ingen laest pa Oxford/Cambridge eller Sorbonne… och matchningen med avseende pa lampliga aktenskapspartners ar ju obefintlig eller ?? foer jag har svaart tro att dessa partners ar framvaskade av hovforvaltningen
sign ”vind for vaag”
På pricken Martin! Din senaste kommentar är både väldigt rolig och sann i allra högsta grad.
tack Marguerithe…sa ser det ju ut utifran sett iaf… det ar det intryck man fatt… men kanske ar det valdigt oraettvist, eller delvis oraettvist ?
och vissa hade varit ski… nej skjutglada skulle det vara
det star ju tomma slott over hela landet mera kungabarn fler slottsherrar och mer monarki !!
min vanliga kritik av kungahuset ar att man ar (alldeles) foer mycket Stockholm….och alldeles for lite Sverige….ut med barnen i sina hertigdoemen daer skulle de bott sedan tidiga 20 arena med avbrott for utlandsvistelser….det maste ha ett innehall att vara hertig av Varmland tex… sa blir det lite mer lokalfaerg ocksa…bade i meningen lokalt och i meningen pa barnen sjaelva… men vissa hade vael doett av ledsnad i den sk landsorten
Snälla lämna dom ifred.Tror inte ni jounalister vill ha erat privatliv uthängt på varena löpsedel dag ut o dag in tänk er in i situationen o tänk om Ni vill ha det så skärp er o uppför er proffsigt
Martin, mitt i prick! Med ett förbehåll
, knugungarna skulle aldrig klara av att studera på de universitet du nämnde – man måste nog kunna både läsa och skriva där…
Svar till Anneli 26 april!!
Betalar gärna rojalist skatt….men kan jag då få slippa invandrarskatt…det kanske du kan betala—för det vill inte jag betala längre!!
MVH/Anki!!
Martin,
Varför blandar du in Oxford, Cambridge och Sorbonne, med det svenska kungahuset?
Trollet foer att dom sjaelva inte gjorde det
#121 Anki precis !!
Martin,
Du är en sann visionär, fylld av illusioner. lol.
Tror ändå, att den som inte lyckas ens i Skåne, kan ha vissa svårigheter vid Oxford eller Sorbonne.
Verkar som om hela kungafamiljen i Sverige, har gått upp i rök. Varken syns eller hörs, synd.
playing a shell game ??
En annan dumbom var ”han som var gift med Stefanie av Monaco” Han hade prinsessan och halva kungariket. Men han gjorde liknande dumhet som Jonas B. Tappade brallorna för en lättfotad tjej, som var ute efter en skalp. Jonas är för dum för att bli prins.
Och kungahuset TIGER, W…. som hade brallorna ner för jämnan.
En del män är styrd av ”bihanget”.
Trots allt tycker jag synd om Jonas.
Han har förlorat allt.
Vad får han för liv efter detta?